dijous, 25 d’agost del 2011

La veritable alegria

Quina és la veritable alegria?
El mateix (Leonardo) va relatar també que un dia en Francesc va cridar a Lleó i li va dir: "Escriu, Lleó". I ell va respondre: "Estic llest".
Escriu li va dir Quina és la veritable alegria?

Ve un missatger i diu que tots els mestres de París van entrar en l'Ordre Sacerdotal.
Escriu – No, aquesta no és veritable alegria.

I el mateix de tots els prelats de l'altre costat dels Alps, arquebisbes i bisbes, i el mateix del rei de França i del rei d'Anglaterra.
Escriu No, tampoc és veritable alegria.

I que tots els meus germans van anar als infidels i els van convertir a tots a la fe, i que tinc tanta gràcia de Déu que va curar als malalts i faig molts miracles. I en Francesc li diu: Et dic que en totes aquestes coses no hi ha la veritable alegria.
 

Quina és, doncs, la veritable alegria?
Retornant de Perusa, arribo aquí molt de nit i és hivern, amb fang i molt fred, fins al punt que l'aigua congelada en la vora de la túnica em colpeja les cames i sagnen les ferides. I ple de fang, amb el fred i el gel, vaig arribar a la porta i, després de molt bastonejar i cridar, ve el frare i pregunta: "Qui és?" Jo responc: "El germà Francesc." I ell diu: "Vés, aquestes no són hores. No entraràs". I a l'insistir de nou respon: "Vés, ets un simple i un ignorant, de cap manera vindràs amb nosaltres, som tants i tals que no et necessitem". I jo segueixo encara a la porta i dic: "Per l'amor de Déu, hospedeu-me aquesta nit". I ell respon: "No ho faré. Vés a l’hospital dels Crucíferes i demana allà".

Jo et dic que si tinc paciència en això i no em molest, aquesta és la veritable alegria i la veritable virtut i salvació de l'ànima.
Sant Francesc d'Asís.

Que quina és la veritable alegria? La veritable alegria és la serenitat, la felicitat, la pau, i el perdò enfront la violència, l'insult i les dureses dels altres. Siguem feliços i visquem amb alegria!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada